חשיבה חיובית

התמונות שלא תראו בפייסבוק

לפני כמה שנים בודדות חברה טובה הייתה אצלי ומצאה על המדף אלבום תמונות, לא מהסוג הישן שתופס חצי מדף וגם לא מהסוג הוירטואלי. אלבום מהסוג של לופה. היא הסתכלה על התמונות ובסוף היא אמרה: ואו כמה אתם מטיילים!

לקחתי ממנה את האלבום והסתכלתי גם. פשוט המסר שעבר אליה דרך התמונות לא תאם את ההרגשה שלי…ורציתי לראות בעצמי את המציאות שהביטה עליה.

בעודי מסתכלת על התמונות אני רואה במבטה עצב.

תובנה קטנה נוחתת בינינו. היי את חושבת שהחיים שלי ממש אדירים ומאושרים…נכון???

איזה תמונות את חושבת שבחרתי במודע ושלא במודע באלבום שלנו??? ברור שאבחר את המעניינות, את הטיולים, את העצירה לשנייה בדרך ל, את החיוכים והרגעים השמחים. אבל הסיפור פה חסר…הוא לא שלם ובטוח שלא מושלם! חסרים כל אותם רגעי בכי, ריב, כאב, כעס… וכל אותן רגשות שנדחקים הצידה. וכשהם נדחקים הצידה לצופה מהצד החיים שלנו נראים מושלמים.

אז די עם זה!! החיים מורכבים, הם עליות וירידות וגם לפעמים סתם קו אמצע משעמם, לפעמים מרתון של משימות שחוזרות על עצמן ולפעמים אלף משימות חדשות ומאתגרות שלא מצליחים לסמן עליהן וי, לפעמים החיים מרגשים לפעמים מצחיקים לפעמים הם ממש סרי-טעם ולפעמים הם שמחה שאין לתאר במילים או בפוסט או בתמונה. אולי בתמונה כן.. לפעמים הם בדיוק כמו שרציתי ולפעמים הם ההפך הגמור. אבל יש בהם הכל מהכל. טוב ורע, עצב ושמחה, מתוק וחמוץ, חריף ותפל, אהבה ושנאה והבנתם…

הנה כמה רגעים שבמקרה תועדו…אופס…

 

IMG_8641

מה קרה יעלולו?? קמה לקחה לך את האבטיח? היא תכף תגלגל אלייך חזרה, באמת! (בינינו, קמה בכלל לא מתלהבת מאכילת אבטיחים..אז כל האבטיח הזה הוא שלך 🙂 )

אשל וקמה

קפיצה לים בשעות העייפות מבטיחה לכם זמן מאוד לא איכותי עם הילדים… הכרות ראשונית לילדת מדבר שבקושי רואה ים.. יכולה להיות הרת גורל!

IMG_1200

לא זוכרת מה היה שם. אבל תקלטו איזו אמא… "אני בוכה, מה את מצלמת?!" (פשוט, כל כך מתוק השפמפם הלבנבן הזה…)

IMG_9124לולו מתבאסת שהמדף נמוך מדי…

אפשר להפסיק להאמין לכל התמונות הרק-שמחות שעולות לפייסבוק. לכולם יש הכל מהכל בחיים. עכשיו נותרו לי כמה אפשרויות: להתחיל לקחת דברים בפורפורציות, לא לתת לפייסבוק לדכדך אותי כי החיים של כולם מושלמים ורק שלי לא, להאמין שגם המשפחות שנראות הכי מאושרות-מושלמות-מהממות מתמודדות עם ריבים בין ההורים, בין האחים, הורים-ילדים…

ומה נשאר? ללמוד, להאמין, לקוות שיש דרכים לפתור את האתגרים הקשיים והמהמורות שבדרך.

א מ ן !

 

***

עונים על סקרים, משפיעים על החברה וארגונים ומרוויחים כסף! כנסו לקישור: סקרי דעת קהל

2 תגובות על ״התמונות שלא תראו בפייסבוק״

  1. יא איזה כיף לראות אות חיים ממך!!
    בדיוק אתמל התחלתי סדנא של הורות כמעשה ניסים ונזכרתי בחיבור שיש לך לגישה…
    היה מדהים!! וזה רק ההתחלה..
    נשיקות וגעגועים!!!

    אהבתי

כתיבת תגובה